Firma MASO-UZENINY Stanislav Chvapil je regionálním producentem masa a uzenin ve středních Čechách. Firma disponuje vlastní kamennou prodejnou, výrobou a jateční porážkou. Díky dobře zavedenému partnerství s lokálními farmáři může firma produkovat čerstvé, kvalitní a regionální potraviny. V oblasti výroby masných produktů se firma zaměřuje na tradiční české a maďarské speciality. Dále se firma věnuje distribuci masa a masných výrobků do školních jídelen a závodních jídelen.

 

 

 


Představení historie společnosti

 

První písemná zmínka o společnosti se datuje ke konci 19. století, kdy si Václav Chvapil otevřel na svém statku v Řisutech (ČP.71) hospodu s řeznictvím. Firma byla velmi malá a skromná, kromě rodinných příslušníků zde pracovali maximálně dva zaměstnanci. Firma přežila obě světové války a fungovala až do 60. let 20. století. Firma byla nucena zavřít kvůli tehdejšímu represivnímu režimu, který nejen uzavřel provoz řeznictví, ale i vyvlastnil firmě všechny pole, lesy a hospodářská zvířata. Následovalo několik desítek let, kdy firma byla uzavřena.

V rodině Chvapilů se však řemeslo předává z otce na syna. Tradice vydržela až do doby Sametové revoluce v roce 1989, kdy se po pádu komunistického režimu vrátila majitelům naděje o znovuotevření řeznictví. Dva roky trvalo Stanislavovi Chvapilovi, vnukovi již zmiňovaného zakladatele Václava Chvapila, se svým synem přestavět bývalý statek s hospodou a řeznictvím na nové řeznictví s jatky, výrobnou a prodejnou. První otevření proběhlo v říjnu roku 1991. Ze začátku byla firma čistě ryzí rodinný podnik, ale s přibývajícími zákazníky se personál rozšířil na nynější počet zaměstnanců.

Firma během posledních dvaceti let prošla několika rekonstrukcemi, díky kterým patří mezi moderní potravinářské výrobny. Od roku 2005 společnost začala distribuovat maso a masné výrobky do školních a závodních jídelen. V roce 2014 začala firma používat sociální sítě, zejména Facebook a později i Instagram, kde propaguje své výrobky a komunikuje se zákazníky. Za dobu své novodobé existence si firma vytvořila stálou klientelu z celého Středočeského kraje. S trendem podpory regionálních firem přibývají stále nový zákazníci.